Ideea spotului din 1960 era că oricine, inclusiv un copil, poate copia documente cu noul Xerox 914. Micuţa Debbie nu i-a convins, însă, pe scepticii de la FCC (un fel de CNA american) care au insinuat că reclama transmite un mesaj fals şi că fetiţa nu ar putea opera 914-le fără ajutorul unui adult.
Prima reclamă Xerox:
Ca răspuns, George Lois – managerul agenţiei de publicitate care a gândit ad-ul – a recreat clipul aproape cadru cu cadru, însă în locul fetiţei a apărut un cimpanzeu, exagerând astfel ideea că noul copiator e la îndemâna oricui.
Legenda spune că noua reclamă a fost difuzată o singură dată, deoarece a doua zi, în mai multe birouri din Statele Unite (şi extrem de Sexiste) ale Americii anilor 60, secretarele cu şefi glumeţi s-au trezit cu banane lângă maşinile de scris, provocând un scandal şi un mesaj de protest împotriva companiei Xerox, care a retras clipul
Reclama refăcută:
Revenind la zilele noastre, un echipament pentru birou uşor de utilizat pentru oricine este multifuncţionalul color Versalink C405, un adevărat asistent inteligent pentru afacerea ta, o maşină atât de reuşită din noul val de echipamente Xerox, că aproape nu are nevoie de reclamă. Aproape :-).
PS: Btw, George Lois din povestea Xerox (foto jos, în dreapta) ar fi “adevăratul Don Draper” din Mad Men (2007), celebrul serial despre publicitatea şi marketingul din New York-ul anilor ’60, deşi Lois spune că nici vorbă :).