Un XEROX-man, de la Roxer Grup Cluj-Napoca, debarcat în Londra

Totul începe frumos, așa cum trebuia să fie și a fost… S-a întamplat acum câteva săptămâni, pentru 7 zile, care puteau semăna foarte bine cu o lună de miere, într-un oraș superb numit Londra, dar a fost pentru un training (bine-i și așa!).
Am așteptat îndelung momentul, odată ce am fost anunțat de către superiorii mei de la Roxer Grup SA că voi participa la acest proiect, numit MPS – Manage Print Services, un produs nou, marca XEROX, în domeniul serviciilor de printing. Trecut prin „furcile caudine” ale training-urilor e-learning absolvite în nopțile precedente, mă pregătesc cu încredere să plec.

Duminică, ora 5 a.m., Aeroportul Cluj-Napoca: împreună cu colegul meu de la tehnic ne luăm zborul spre alte orizonturi; lăsăm familii, lăsăm Cluj, lăsăm colegi, lăsăm Roxer, lăsăm Xerox (cel puțin pentru o zi…). Aterizăm tot dimineața pe Lutton și ni se pare că am stat în loc, din cauza diferenței de fus orar :); comitetul de primire este acolo: ploaie deasă și cu stropi mari, vânt puternic și în rafale (bine că distanța până la terminal nu e mare…la ce altceva ne puteam aștepta?). În afară de incidentul din aeroport cu arestarea unei persoane, în stilul Poliției londoneze, ne petrecem ziua acomodându-ne cu atmosfera locală din suburbie și cu o vizită în Londra, împreună cu colegii noștri de la București, cu care ne-am unit forțele de la amiază, chiar în „buricul târgului”: London Tower, London Eye, Buckingham Palace sunt doar câteva dintre destinații, peste tot însoțindu-ne aceeași atmosferă mohorâtă. Paradoxal, pe o asemenea vreme, toată lumea se plimba pe străzi… Seara ploaia se transformă în viscol și ninge cu fulgi mari toată noaptea (pe ninsoare: numai noi am mai rămas pe străzi!!!). Suntem avertizați că mâine dimineață programul începe foarte devreme.

    De Luni până Vineri am avut același program (bineînțeles fiecare zi cu picanteriile-i specifice), început destul de greu în prima dimineață, dar care a devenit rapid o rutină, organizarea fiind foarte bine pusă la punct de către Xerox Limited UK.

    Și să începem… (vreau să vă mărturisesc din start că a fost pentru mine cea mai interesantă “work experience”, din orice unghi ai privi-o, cu atât mai mult ca și angajat Roxer Grup Cluj: oameni noi- gazdele noastre și London Citizens, locuri noi- Londra și împrejurimile ei, atmosfera diferită, cunoștințe noi, sales din toată lumea, toți având același scop: acumularea câtor mai multe cunoștințe despre Manage Print Services, noile produse Xerox, într-un timp foarte scurt și stabilirea contactelor cu ceilalți colegi din alte țări, alte culturi, alte viziuni, alte civilizații…)

    Dimineața ne trezim foarte devreme, în hotelul nostru de 4 stele, luăm micul dejun și ne îmbarcăm în autocarul care trebuie să ne ducă la Centrul de Training…zăpadă, viscol, ambuteiaje, culminând (Vineri) cu o superbă atmosferă de primăvară, cu iarbă verde și bine îngrijită… La ora 8,30 începem cursurile, având ca și traineri, pe 3 guys foarte bine pregătiți, cu o experiență vastă Xerox, cei mai buni traineri pe care i-am avut eu vreodată: Gordon Holmes- Xerox UK, Chris Tattersall- Xerox UK si Mohamed Mounir-Xerox Egipt; atmosfera este relaxată la început; cei 36 de sales și 15 technical participanți din peste 10 țări (UK, India, Kuweit, Egipt, Libia, Liban, Algeria, Arabia Saudită, Bulgaria, Turcia, Slovenia, Cehia, România) suntem împărțiți, după primele prezentări, în două clase mari: sales și technical și așa vom rămâne până la sfârșitul cursului, fiecare pregătindu-se pentru specializarea lui: Sales și Support.

    Noi, cei din categoria Sales, suntem împărțiți în 3 grupe mari, fiecare grupă fiindu-i arondată câte unui trainer, iar fiecare grupa este împărțită în “team”-uri de câte 3-4 persoane; pe lângă cursurile și prezentările la comun am lucrat foarte mult în echipă. Structura training-ului a fost foarte bine pusă la punct, până în cele mai mici detalii, sesiunile de lucru în grup alternând cu cele de lucru în echipă, momentele de tensiune generate anume pentru a se crea atmosfera presantă specifică unei zile normale de lucru și unor situații limită prin care trebuie să treacă un Sales, alternând cu momentele comice și relaxate, generate de întârzierile unor colegi, a telefoanelor mobile care nu se opreau din sunat și de clipurile de pe Youtube, cu trimitere directă la subiectele discutate. La prânz facem pauză de o oră pentru a servi masa, a da telefoane și a trimite e-mail-uri acasă, la Xerox Cluj și clienților.

    La ora 18 cursurile se încheie și autocarul ne preia pentru a ne returna la hotel. După masa de seară, reluăm cursurile, într-o sală special amenajată, pentru faza de aprofundare a cunoștințelor, coaching și pregătirea examenelor de a doua zi dimineața, sub atenta supraveghere a trainerilor noștri, într-o atmosferă caldă, prietenească și totodată concentrată, lucrând în aceleași echipe ca și în cursul zilei. Echipa noastră a fost formată din: Mathilde Gauvain (ASM Xerox Limited UK pentru North Africa), Daniel Mitu (colegul meu de la Roxer Grup- București) și eu, Roxer Cluj, fiind singura echipă “multinațională”- “International Team”, celelelate echipe fiind formate din persoane din aceeași țară. Efortul depus a fost cu atât mai mare și mai interesant (și mult mai util aș adăuga), cu cât toate conversațiile între noi, membrii echipei, cât și cu ceilalți colegi ai noștri, nemaivorbind de prezentările proiectelor depuse, au fost făcute numai în limba engleză (și rareori în franceză, doar cu cunoscătorii). Și uite-așa ajungeam să ne urăm “noapte bună”, în fiecare seară, la ora 2 dimineața…

    La examenele finale, echipa noastră “International Team” a avut punctajele cele mai mari dintre toate echipele din grupa condusă de Gordon Holmes; ca urmare am avut onoarea de a intra în finala competiției, alături de câte o echipă câștigătoare din fiecare din celelalte două grupe, ale lui Mounir și Chris. Prezentarea s-a ținut de către fiecare din membrii echipei, în parte și pe roluri, în fața unui public numeros (pe lângă Sales au participat și colegii noștri de la Technical), la care o adaug cu mândrie pe Doamna Vicepreședinte DMO Xerox. Competiția a fost pe măsură, pregătirea fiecărui Sales spunându-și cuvântul pe deplin, iar presiunea creată de importanța momentului ne-a încordat fiecare centimetru pătrat de materie cenușie… Celelalte două echipe au fost cea a Algeriei și una dintre echipele din Cehia. Scorul a fost deosebit de strâns: 143, 139 si 127 puncte, locul I, II și III; fericirea și bucuria ne-au fost cu atât mai mare cu cât noi, “International Team”, am fost declarați cea mai bună echipă prezentă la acest curs de Manage Print Services, câștingând locul I, cu cel mai mare punctaj. Am fost felicitați de toți colegii, iar seara s-a lăsat cu o cină festivă, în cadrul căreia eu am ținut un “speech” și am băut șampania victoriei împreună cu toți colegii participanți la această minunată experiență…

    În ultima zi, Vineri, cel mai frumos moment a fost creat de toți colegii trecuți pe “lista pedepsiților”, datorită întârzierilor sau a telefoanelor nepuse pe silent la timp, care au încântat audiența cu un dans pe ritmuri orientale, deliciul fiind creat de colegul nostru din Libia și colega noastră din Algeria (asta mi-a adus aminte de chefurile cu colegii de la Xerox Cluj…). Seara, plimbare prin Londra, London Bridge, Tower Bridge, Trafalgar Square fiind doar câteva din atracțiile turistice vizate.

    Sâmbăta dimineața, foarte devreme, ne luam rămas bun de la Anglia, care ne-a fost o bună gazdă pentru o săptămână și, de pe același aeroport pe care am aterizat la venire, în aceeași atmosferă ploioasă și cu vântul bătându-ne în față, ne întoarcem acasă, cu speranța că experiența acumulată și lucrurile noi învățate vor fi dezvăluite partenerilor noștri, Manage Print Services-ul (Xerox Partner Print Services-ul) fiind noua tendință în piața printing-ului.

    Goodbye my dear London, see you soon!… 

Ionuț Pop

Account Manager